W dniach 21 – 23 kwietnia 2017 r. odbyła się siódma edycja DOZ Maratonu Łódź. Impreza zgromadziła na starcie tysiące uczestników z Polski i ze świata. Tegoroczny DOZ Maraton Łódź odbywał się pod hasłem „Najgłośniejszego Maratonu w Polsce”. 

Z królewskim dystansem 42 km 195 m zmierzyło się blisko 1300 zawodników. Ostatecznie wśród mężczyzn zwyciężył Kenijczyk Samson Barmao z czasem 2.14:19, zaś wśród kobiet Algierka Kenza Dahmani (2.33:21).

Maratończycy biegli głównymi ulicami Łodzi, po drodze mijając m.in. zrewitalizowaną zabytkową elektrociepłownię EC1, nowo otwarty Dworzec Fabryczny oraz zabytkowy Księży Młyn.

Równolegle do maratonu rozegrany został bieg towarzyszący na dystansie 10km Ibuprom Sport 10k Run. Wzięło w nim udział ponad 2300 osób. Zwyciężył, z czasem 32:55, łodzianin, Tomasz Osmulski. Zaledwie 2 sekundy później linię mety przekroczył Paweł Matner. Jako trzeci finiszował Krzysztof Pietrzyk (33:05). Wśród kobiet wygrała Zuzanna Mokros z czasem 37:04, drugie i trzecie miejsce zajęły odpowiednio Martyna Balcerzak (38:46) oraz Natalia Grzegorczyk (39:03).

Meta obu biegów tradycyjnie zlokalizowana była w hali Atlas Arena, gwarantując niezapomniany finisz i multimedialną oprawę.

Dzień wcześniej, w sobotę 22 kwietnia, na Stadionie Miejskim w Łodzi, rozegrane zostały biegi dziecięce w ramach Pelavo Kids Run. Na różnych dystansach zmagało się ponad 800 dzieci w wieku od 3 do 15 lat.

Jak przystało na Najgłośniejszy Maraton w Polsce, wzdłuż całej trasy DOZ Maratonu Łódź powstało ponad 50 punktów kibicowania. Trasa została podzielona na 7 stref, obejmujących różne gatunki muzyczne, w tym muzykę klubową, rock, jazz, muzykę ludową, pop i muzykę świata. Nad całością oprawy maratonu czuwał Dyrektor Artystyczny DOZ Maratonu Łódź, Piotr Rogucki - muzyk, autor tekstów i piosenek lider zespołu Coma, który również 23 kwietnia wystartował w maratonie.

Oprócz punktów muzycznych biegaczy dopingowali także kibice. Swoje strefy kibicowania wystawiło kilkanaście szkół w ramach konkursu „Mistrz Kibicowania” oraz firmy uczestniczące w konkursie „Firmy na Maraton”. Biegacze mogli także liczyć na żywiołowi doping pracowników spółek Pelion: DOZ S.A., Polskiej Grupy Farmaceutycznej S.A., Pharmapoint S.A., Business Support Solution S.A., a także epruf S.A. i DOZ Fundacji dbam o zdrowie.

DOZ Maraton Łódź 2017 niezmiennie promował nowoczesny model charytatywności w ramach akcji „Biegam-Pomagam”, zachęcając biegaczy do przekazywania dobrowolnych wpłat charytatywnych na trzy organizacje społeczne: Fundację Iskierka, Fundację Udaru Mózgu oraz Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Akcji „Biegam – Pomagam” jak zawsze patronowała DOZ Fundacja dbam o zdrowie.

Sponsorem tytularnym łódzkiego maratonu jest spółka DOZ S.A.

DOZ Maraton Łódź, jako pierwsza impreza biegowa w Polsce, otrzymał pięciogwiazdkowy certyfikat European Athletics oraz – jako jedna z niewielu na świecie – odznakę IAAF Road Race Silver Label. Jest to potwierdzeniem wysokiego poziomu sportowego i organizacyjnego łódzkiego maratonu.

Więcej informacji na stronie: www.lodz­ma­ra­ton.pl

e-max.it: your social media marketing partner